Skip to content

Auto diagnostika

Mercedes Benz S Class Airmatic amortizācijas sistēmas kalibrēšana (augstuma regulēšana).

Jums būs nepieciešams Launch X-431 autodiagnostikas dators un Romess CM – 09606 riteņu leņķa mērītājs. Bez otrā var arī iztikt.

launch

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Pievienojiet datoru ar OBD II 16 savienojumu (kā opcija var tikt izmantots K Line savienojums).

2. Auto jānovieto tā, lai abi aizmugurējie un abi priekšējie riteņi uz vienas ass būtu vienādā augstumu atšķirībā. (Piemēram- priekšējie labais 50 un kreisais 60 mm līdz arkai (ja auto ir ar šķību regulējumu), pakaļējie, teiksim, labais 30 un kreisais 40 mm. Abos gadījumos atšķirība sanāk 10 mm. Svarīgi, lai vienas puses riteņi būtu vienā plaknē ar otras puses riteņiem, Tātad abiem vienas puses riteņiem no otras puses riteņiem jāatšķiras šajā gadījumā par 10 mm (ja auto ir šķībs). Nu, taisnas piekares jau neviens neprasa kalibrēt! :) Nolīmeņot auto var ar finiera plāksni zem viena riteņa, panākot simetrisku atšķirību (+/- 2mm).

3. Piedarbiniet auto, paceļiet ar pogu to augšā paaugstinātajā pozīcijā un lai pastāv pacelts 2 minūtes.

4. Nolaidiet darbojošos auto standarta pozīcijā un lai pastāv 2 minūtes.

5. Teorētiski jābūt tikai ieslēgtai aizdedzei, bet praktiski procedūru var veikt arī ar darbojošos motoru.

6. Izvēlēties Mercedes Benz auto paredzēto 4.40 (vecāko) programmas versiju ar 165.320 motoru vai citu. (5.10 versija nefunkcionē).

7. Regulējiet mašīnas augstumu ar F3- F6 pogām. Šajā laikā riteņu sensoru mērījumiem jābūt 2,00- 3,00 V robežās. Ja būs vairāk vai mazāk, kalibrācija tiks atcelta un auto borta datorā tā tiks ierakstīta kā kļūda. Regulējiet, kamēr nonākat šajās robežās, tagad jau arī vienlaicīgi pārbaudot, lai priekšējās un aizmugurējās ass riteņi ir vienādā augstumā uz katras ass. Pumpējiet tikmēr, kamēr dabūjat taisnu auto, noteikto signāla voltu robežās! Ja vienādu riteņu augstumu gadījumā signālu voltāža būtiski atšķiras, jāveic diagnostika riteņu augstuma u.c. devējiem!!! Reizēm gadās, ka ir salocīts to stiprinājums, sevišķi pēc piekares detaļu maiņas vai izdilusi sviriņa, kas tos savieno ar piekares sviru.

8. Nospiediet F2 pogu uz auto diagnostikas datora un ievadiet rādījumus no Romess CM – 09606 riteņu leņķu mērītāja.

Romess

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šeit gan jāpiebilst, ka nomērot ar bīdmēru pret riteņu arku mērījums augstuma ziņā būs precīzāks, nekā ar riteņa leņķu mērītāju.

Ja nav mērītāja, ievadiet standarta leņķus S Class W220-  (4.8) priekšas riteņiem un (-1.9) aizmugures riteņiem! Ievadot, jālieto punkts, nevis komats! Aizmugures riteņu vērtība ir ar mīnus zīmi! Vidēji riteņu devēju voltāžai šajā brīdī būtu jābūt ap 2,7- 2,8 V. Lielāks leņķis nedaudz pazemina auto standarta stāvokli, pieļaujamās vērtības ir priekšai (4.8 līdz 5.5), aizmugurei (-1.9 līdz -1.4)

9. Noņemiet klaviatūru no displeja uz leju ar klaviatūras simbolu, lai ieraudzītu “Yes” simbolu. Nospiediet Yes, save! Pagaidiet, kamēr Launch X-431 paziņo, ka kalibrēšana veikta.

10. Izslēdziet datoru.

11. Noslāpējiet auto.

12. Piedarbiniet auto, paceļiet to paaugstinātajā pozīcijā uz 2 minūtēm, un nolaidiet standarta pozīcijā uz 2 minūtēm.

13. Noslāpējiet auto, izmēriet riteņu augstumus. Ja kalibrēšanas laikā iekšā sēdēja cilvēks, tad tam izkāplot, šī puse pacelsies par pāris milimetriem, ar to rēķinieties!

14. Pabrauciet 2-3 km, gan nolaižot, gan paceļot auto. Sākumā, iespējams, auto aizmugure pacelsies nedaudz augstāk kā parasti. Pēc brīža tas normalizēsies. Tāds ir MB airmatic pacelšanās algoritms- aizmugure ceļas pirmā, tad priekša.