Nepagāja ne gads, kad pagājušā gadā mainītais akumulators šorīt mīnus 5 grādos vairs nespēja “piešķilt” jūsu auto. Kas par lietu!!??
Atbilde kā parasti ir vienkārša. Tikai nav īsti skaidrs, kā to būtu šeit jāapraksta- izvērsti vai īsi? Īsi skanētu šādi :”Neslēdz iekšā aizmugures stikla apsildi!” Bet tas tomēr izskatīsies pārāk jocīgi- ja jau reiz to rūpnīca-izgatavotājs ir paredzējis auto konstrukcijā, kapēc to neslēgt iekšā ???
Tomēr ja mēs uz šo jautājumu paskatīsimies izvērsti, un vēl paņemsim rokā kādu mērinstrumentu, tad bieži vien atklājas pavisam nejaukas lietas, kas saistās ar akumulatoru, ģeneratoru un strāvas patērētājiem. Izrādās, ka vairums auto, sevišķi jau Vācijā ražotās mašīnas nespēj nodrošināt nepieciešamo uzlādes strāvu ja vienlaicīgi ir ieslēgtas gaismas un pakaļējā stikla apsilde. “Kā tad tā”-jūs vaicāsiet? “Vot tā!” mēs atbildēsim. Vienkārši bieži vien ģenerators ir vienkārši PAR VĀJU un ir spējīgs dot nepieciešamo uzlādes strāvu tikai sākot ar 2500 apgr/min. Attiecīgi šāds braukšanas rezīms un dotie apgriezieni nu nekādi netiek nodrošināti pilsētas ciklā stāvot sastrēgumos.Ko darīt? Turēt gāzi līdz pusei uzdotu? Noregulēt brīvgaitas apgriezienus virs 2000? Nē,vienkārši jāizslēdz aizmugures stikla apsilde, kura ir ļoti “ēdelīga”.
Nav jau tā, ka ģenerators vispār nelādē. Tad auto ilgāk par pāris stundām nerūktu, jo akumulators tiktu vienkārši “izēsts pa tīro”. Ģenerators dod uzlādes strāvu. Tikai šī strāva ir par 0,2-0,5 voltiem mazāka nekā būtu nepieciešams. Vasarā akumulators to nejūt, bet līdz ar pirmajiem saliem ar to pietiek, lai būtu “čušš!” Un ja mēs pieskaitam klāt sprieguma zudumu vecajos ģeneratora vados un oksidējušajos kontaktos, tad iegūstam šo uzlādes strāvas deficīta rādītāju.
Ko darīt, kā cīnīties? Mēs esam mēģinājuši likt resnākus vadus no ģeneratora līdz akumulatoram, lodēt kontaktus, kuri no rūpnīcas ir vienkārši uzpresēti vadu galos. Reizēm tas palīdz. Bet reizēm tomēr aizmugurējā stikla apsildi drīkstēs ieslēgt tikai braucot, nevis stāvot sastrēgumos, ja vien gribas, lai akumulators ir spējīgs darboties arī ap divdesmit grādiem zem nulles.
Vēl jau, protams, ir iespējama pastiprināta strāvas noplūde caur signalizāciju, audioiekārtu vai vēl kādu pa kluso degošu lampiņu, kad auto stāv stāvvietā, bet šie gadījumi parasti nav tik tipiski kā vājš ģenerators.